Thursday, December 23, 2010

entry marah

  1. Aku nak buat pengumuman, sekarang ni aku dah tak kisah lagi kalau sesiapa nak tegur aku depan-depan. In fact, I prefer it to be that way. Especially bila melibatkan keadaan di mana aku kena menghadapi orang ramai. Just cakap straight to my face, I would appreciate it very much (provided cakap tu baik-baik la, jangan terus terkam serbu je). If you don't have the guts to tell me face to face pun, tak perlu la jeling-jeling or bisik-bisik belakang aku. Kalau benda tu memang betul kenapa takut? FYI, telinga aku telinga lintah and I can easily overhear conversations about me within a one-metre radius. So daripada aku find out cara macam tu lepas tu bermusuhan dengan kau selama tujuh keturunan baik kau cakap depan-depan. Ini tak ada kena mengena dengan budak INTEC.
  2. Boleh tak lelaki loser jangan kacau hidup aku lagi? Which part of "I'm not interested in romantic relationship with guys" don't you understand? No, of course aku bukan lesbian walaupun aku ada fiancée bernama Nurul Izzati, tapi aku ada sebab kenapa aku tak nak terikat dengan apa jenis romantic relationship pun dengan mana-mana lelaki especially them loser despo types. Nak tau sebab apa? Aku geli geleman! (ini cue untuk tak tanya further questions) Having said that, please stop any attempt to usha/tackle/etc dengan menggunakan terms of endearment, kalau dah stranger* tu buat cara stranger. [Ex] Boyfriend aku pun aku tak bagi guna perkataan macam tu apatah lagi kau yang entah sapa-sapa.
  3. Duuuuuuude. Orang Melayu kalau kerja dengki-dengki aje bila nak maju duuuuuude. Kalau mak aku nak buat nasi lemak untuk cover ketiadaan nasi lemak kau sebab kau pemalas nak berniaga kerja ponteng aje so what duuuuude? Bukannya the next day orang terus tak nak beli nasi lemak kau pun dude! Kalau orang tak nak beli pun bukan salah mak aku dude, salah kau jugak masak cincai-cincai tapi naikkan harga macam kau masak guna petrol RON 97! Bila aku komplen kau kata harga barang naik. Dude, kau masak nasi lemak guna gula 3 kampit sehari ke dude?
  4. Last but not least, I despise red tape, but it seems like the world goes round because of it. Nasib baik SKB aku diperbetulkan dalam masa 10 minit je, kalau tak dengan Julian Assange sekali aku sembur walaupun kurang berkaitan tapi ada jugak kaitan.
Bersyukurlah dilahirkan sebagai perempuan because you'll always have hormones to be blamed
Alice

*stranger: everybody outside your basic family member. Bergantung kepada keadaan, suami boleh jadi stranger jugak, and so does your BFF for 6 years

2 comments:

Bie Cimbelang :) said...

I know I may sound stupid, tapi red tape tu ape ha? T.T

Maya Arielle said...

red tape ni macam benda-benda paperwork yang leceh n kerenah birokrasi yang banyak-banyak kita sedang hadapi sekarang. Seperti med checkup la, SKB la, borang keselamatan la, nak apply visa kena itu la ini la. Hahaha XD