Thursday, November 25, 2010

old flame?

Hari ni aku dapat missed call misteri dari sape entah aku pun tak tau. Dia call nombor aku yang lama. Disebabkan nombor lama tu aku selalu guna untuk urusan-urusan rasmi, aku pun cuak la takut-takut Tunku Sofiah Larasih ke telefon aku (contoh...mane la tau permohonan aku untuk claim balik deposit Toroa College diluluskan ke kan), so aku call la balik. Orang tersebut angkat. Berikut merupakan transkrip perbualan aku dengan orang tersebut.

Aku: H-hello, saya Fatimah, tadi ada telefon nombor ni ke? (nada sungguh formal tapi tergagap-gagap because I suck at verbal conversations)
Orang: Huh? <--- okey sah bukan pegawai mana-mana
Aku: Er, ni nombor sape yek?
Orang: Hai, saya Saiful, dari KEMPAS.

Gila sial! KEMPAS yang dah lama gila aku shove jauh-jauh dari memori aku kot (ada peristiwa buruk berkaitan dengan tu). Apahal makhluk ni call aku pulak, lepas 4 tahun kot baru nak contact.
And, sejak bila la pulak ada budak nama Saiful dari KEMPAS ni? Saiful PKTR aku tau la, sebab aku love him so strong (inside joke). Ke aku yang lupa?

(FYI, KEMPAS tu ialah Kem Pendidikan Alam Semulajadi 2007 peringkat kebangsaan. Aku, Linda ngan Amirah Samsuri (A-Level) pergi jadik wakil negeri time tu, menang second place. Kat situ aku jumpa S*****)

By the way, sambung conversation.

Aku: KEMPAS? KEMPAS 4 tahun lepas tu? Biar betul kau. Mana dapat nombor ni?
Orang: Mana dapat tu tak penting, yang penting saya nak kawan dengan awak. Saya suka sangat tengok awak. Boleh kita berkawan?

Kau tau tak, aku cukup anti betul bila makhluk spesies Homo sapiens kromosom XY dah mula keluarkan ayat "boleh kita berkawan" dan sewaktu dengannya ni. Kau nak kawan, kawan je la tak perlu bagi ayat bunga-bunga. Biasa kalau makhluk XY ni bagi ayat macam tu mesti dia ada intention lain, as in carik awek. Bukan niat aku untuk jadik sombong ke apa, tapi aku lagi prefer if you cut the clichéd words short and say things like "Hey, I heard you like Goa trance. Menarik gila, biasanya girls dengar lagu Justin Bieber (contoh). Saya suka heavy metal, tapi ada jugak lagu Goa trance yang saya suka. Filteria sangat bagus".


(sekadar selingan. Apparently ramai heavy metal fans suka lagu ni sebab ia SANGAT AWESOME!)

Dan satu lagi, what's with that "Saya suka sangat tengok awak" tu? Boleh kau ingat pulak muka aku macamana lepas dah 4 tahun? Kalau benda ni betul la, aku memang salute habis. Dahlah tak pernah contact, tiba-tiba stalk cakap "saya suka sangat tengok awak". Creepy. Part ni dah mula menimbulkan syak wasangka aku.

ALSO, weh apekahhhhh??? Perkataan yang aku paling anti! Mana dapat nombor? "Itu tak penting...". GAHHHH boleh tak bagitau terus? Kau mintak dari adik aku ke, dari Linda ke, kau google nama aku keluar nombor aku ke. Sebab aku tak bagi nombor aku kat strangers okeh mestilah aku kena tau sebab aku panik. Kalau nak kata dapat dari buku program KEMPAS, aku punya nombor tu tak wujud lagi masa zaman KEMPAS kot. Aku beli lepas kem tu sebab nak tepon S***** lama-lama (kantoi).

Cakap pasal S*****, aku tiba-tiba dapat realization. Wait, budak ni kata dia budak KEMPAS, siapa la pulak yang tau pasal KEMPAS ni kan. Dia dapat nombor yang memang aku tak bagi kat budak KEMPAS yang lain except S***** dan schoolmates dia.
Ni mesti makhluk S***** menyamar ni! Suara pun macam sama! Hoh! (Linda ade kata dia nak contact aku balik before SACE hari tu, tapi aku tak bagi dia nombor baru kasi padan muka sikit).

So aku tanya dia:
Aku: Yo, ni S***** ke?
Orang: *senyap jap* Eh tak lah.
Aku: Cakap betul-betul, ni S***** ke? Macam ye je.
Orang: Bukan. Saya Saiful.
Disebabkan aku dah geram dan sayang kredit, aku suruh dia mesej aje and letak tepon. Dia kemudiannya bagi mesej yang berikut:

"Awak, saya nak kawan dengan awak boleh ke tak? Lagipun saya dah tengok muke awak kat facebook tau. Awak comel sangat..."

Aku geram tau tak geram. Nampak sangat.

"Mane dapat nombor ni? Please bagitau. I don't give my number to strangers"

Dan dia tak reply2 lagi sampai sekarang.
Aku akan keep on with my first guess; 'Saiful' itu ialah S***** yang sedang menyamar. Aku ambik ESLS dan Maths Studies aku tau la deduce. Berdasarkan bukti-bukti di bawah, aku 95% confident yang dia tu S***** sebab:
  1. Dia tau kewujudan KEMPAS.
  2. Dia tau nombor aku
  3. Dia punya suara sejiban
  4. Taktik provokasi yang aku memang tau milik dia (awak comel la etc etc)
  5. Tak nak cakap mana dapat nombor aku
  6. 'Saiful'. LOL appropriate sungguh nama kau.
Aku takdela nak mengamuk lebih-lebih. Aku pun pernah menyamar ape, kenakan Ezra (kahkahkahkahkahkahkah). Tapi uh, kalau betul la kau S*****, apasal tak cakap je terus terang. Bukan aku nak makan kau pun. Hari tu aku tak contact sebab aku terlepas call kau, lepas tu malas nak call balik sebab takde kredit.
Dan kalau kau betul Saiful from KEMPAS, uh, please cakap mana dapat nombor okeh? Itu pet peeve aku orang tak nak bagitau mana dapat nombor. Aku takde la pulak join FinGang ke Brader Sistah Gempak ke ape.

Tapi, uh, lantaklah. Tak kacau hidup aku pun sebenarnya. At least ada bahan nak buat update blog kan muahahahaha. Sorry kalau terkasar bahasa gahahahaha (lol sorry tak ikhlas).

At least now you know what repels me,
Alice

3 comments:

boxOFjuice said...

Woah. Pick-up line stereotype yg orang mcm sy pun tau probly takkan berkesan dgn wanita2 berkualiti hahah.

Still, post yg menarik :p

Maya Arielle said...

Tau takpe. Lame gile pick-up line. Dia ingat saya ni minah rempit ape.
Tapi sepanjang saya kenal S***** tu dia memang suka test 'kesetiaan' saya la kononnya, and sekali-sekala bagi ayat yang 'menggetar jiwa' (lah sangat) macam tu. Sheesh.

Jangan kapel selagi takde calon yang betul-betul sesuai. Khidmat masyarakat dibawa oleh Alice. Sekian thank you XD

Bie Cimbelang :) said...

i hate that pickup line too :D

ape diorg dah tade idea lain ke duk potostat ayat2 lam drama? hehehe