Tuesday, October 26, 2010

words

Be careful when you choose them. No matter online or IRL, terlajak perahu boleh diundur tapi terlajak kata kau gigit lidah (or jari?) aje lah.

Whatever. Sick of being misconstrued already. Cakap macam ni salah, cakap macam tu salah.

Lighter note because I can't be cryptic all the time: SACE (unofficial) lagi sehari. Mulai hari ini sampai Jumaat aku akan cuba cakap 100% Bahasa Melayu, supaya hari Khamis ni tak akan terpacul perkataan-perkataan Inggeris hatta 'OK' sekalipun dari mulut aku. Tolong doakan aku sebab aku agak hancur dalam bab bercakap ni (sila rujuk perenggan pertama).

Sebagai penutup aku tujukan ucapan berikut kepada semua calon South Australian Certificate of Education 2010, terutama sekali dari INTEC:

Baiklah, sihat (Achik 2010).
Semua terbaik dan baik nasib.
Semoga lepas dengan warna terbang!

Hambar, aku tau, tapi aku suka,
Fatimah (sebab Alice bukan Bahasa Melayu lol)

No comments: